Przydatne informacje
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Koszt wykonania strony uzależniony jest od stopnia złożoności witryny jaka ma być przygotowana. Elementy, które mają wpływ na ostateczną cenę usługi to m.in.:
– struktura strony ( menu, ilość zakładek, funkcjonalności typu formularz, newsletter, blog, galerie, odnośniki zewnętrzne, itp.)
– bazowanie na szablonach lub tworzenie strony od podstaw na bazie koncepcji uzgodnionej z klientem
– grafika i konieczność jej przygotowania do umieszczenia na stronie
– dodatkowe wykonanie zdjęć dla klienta
– zastosowanie dodatkowych wtyczek (funkcjonalności) abonamentowych
Cena ustalana jest po uzgodnieniu zakresu – wszystko co po podpisaniu umowy w czasie pracy nad stroną będzie wykraczało poza zakres wyceniane jest w ramach dodatkowych ustaleń. Końcowa cena (bez opłat za domenę, hosting, certyfikat SSL) to koszt ok. 1.000 zł (netto/brutto) dla strony typu landing page do ok. 4.000 zł i więcej za bardziej złożone struktury.
Termin wykonania strony uzależniony jest od wielu czynników. Przede wszystkim należy rozróżnić w nim kilka etapów:
I etap – przygotowawczy – to czas na rozmowy z klientem, omówienie koncepcji, pomysłów, oczekiwań, treści (wizytówka, RODO i polityka prywatności, itp.), grafiki i zdjęć jakie mają pojawić się na stronie, struktury strony i dodatkowych funkcjonalności (formularze, blog, newsletter, itp.), wykonania dodatkowych zdjęć na stronę;
II etap – opracowanie – przygotowanie strony bazującej na WordPress według wytycznych klienta lub opartej na wskazanym szablonie, przygotowanie treści pod kątem SEO i indeksowania w Google, naniesienie poprawek według uwag klienta;
III etap – wdrożenie – umieszczenie strony na hostingu klienta, sprawdzenie poprawności działania.
Uwzględniając powyższe etapy i stopień skomplikowania witryny, czas realizacji możne wynieść od 1 tygodnia do 4 tygodni od otrzymania kompletnych materiałów ustalonych w etapie przygotowawczym.
Podział stron internetowych można w zasadzie zawęzić do trzech typów: strona typu one page, strona z podstronami oraz blog.
Aktualnie najpopularniejsze są właśnie jednostronicowe witryny. Na takiej stronie wszystko znajduje się na jednym ekranie, nie przeskakujemy na kolejne okienka. Jest to duże ułatwienie szczególnie pod kątem przeglądania i czytelności treści na smartfonach.
Gdy jest potrzeba przekazania większej ilości treści np. dla poszczególnych działów to zdecydowanie lepszym wyborem jest strona główna + podstrony, do których przechodzi się wybierając odpowiednie zakładki czy też pozycje w menu.
Natomiast, gdy oprócz informacji o firmie chce się publikować np. dodatkowe artykuły czy poradniki warto zastanowić się czy nie rozbudować swojej witryny o funkcjonalności bloga.
Jeśli nie masz własnej domeny czyli nazwy dla swojej strony możesz ją wykupić razem z usługą hostingową lub osobno. Po tej nazwie będzie można odnaleźć Twoją firmę w internecie. Pamiętaj, aby do swojej domeny przypisać również certyfikat SSL, który jest protokołem stosowanym powszechnie do szyfrowania danych. Umożliwia on nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową, a serwerem, na którym znajduje się Twoja strona internetowa.
Hosting to inaczej miejsce na serwerze podłączonym do sieci udostępnione przed dostawcę usług internetowych. Tam właśnie jest umieszczona Twoja strona. Nie oferujemy usług hostingowych, ale z ofertą przekazujemy wykaz najpopularniejszych hostingów przygotowanych dla systemów CMS opartych na WordPress. Jeśli nie posiadasz własnego hostingu możesz wybrać jeden z nich lub poszukać na własną rękę. Pamiętaj jednak, aby wybrać taki, który jest dedykowany pod WordPress zapewniający bezpieczeństwo Twojej przyszłej witryny m.in. automatyczne kopie bezpieczeństwa czy też tryb staging (tryb roboczy po wprowadzeniu poprawek na stronie). Możesz zajrzeć tutaj i porównać hostingi: Ranking hostingów Najlepsze hostingi (jakwybrachosting.pl). Jeśli posiadasz już własny hosting, na którym umieszczona jest Twoja strona, a chcesz umieścić tam nową stronę opartą na WordPress musisz sprawdzić, czy spełnia on wymagania dla tego systemu., czyli:
- PHP w wersji 7.4 lub wyższej
- MySQL w wersji5.7 lub wyższej, albo MariaDB w wersji 10.3 lub wyższej
- Nginx lub Apache z modułem mod_rewrite
- wsparcie HTTPS
- limit pamięci PHP – zalecane 128M (preferowane 256M lub więcej)
Powyższe zestawienie możesz wysłać do swojego dostawcy usług celem weryfikacji.
Copyright © 2024 | Wszelkie prawa zastrzeżone | Created by Bartosz Wosztal / Envato Elements